Szkoła Podstawowa im. Władysława Broniewskiego we Włodowicach
-
Kartka z kalendarza
EFEKTY PODEJMOWANYCH DZIAŁAŃ TERAPII LOGOPEDYCZNEJ
Efekty podejmowanych działań terapii logopedycznej:
-
Dzieci nabywają umiejętność prawidłowego gospodarowania oddechem – potrafią wydłużać fazę wdechu i wydechu oraz prawidłowo regulować siłę powietrza wykorzystując przy tym różnorodne materiały (słomki, kartoniki, waciki, balony, piłeczki pingpongowe itp.);
-
Wykorzystują prawidłowy tor oddechowy (przeponowo – brzuszny), który pozwala lepiej i ekonomiczniej gospodarować oddechem;
-
Prawidłowo reagują na różnorodne dźwięki w sposób werbalny i niewerbalny;
-
Potrafią łączyć mowę z odpowiednim ruchem oraz tempem i rytmem, wykorzystując zabawy logorytmiczne;
-
Rozpoznają i naśladują usłyszane dźwięki, kojarzą dany dźwięk z odpowiednim obrazem, gestem i mimiką;
-
Znają podstawowe zasady higieny głosu - mówienie umiarkowanym głosem, nie nadwyrężanie strun głosowych, oddychanie odpowiednim torem (wdech – ustami, wydech – nosem) itp;
-
Wykonują ćwiczenia fonacyjne i emisyjne na poszczególnych samogłoskach (a, o, u, e, y);
-
Potrafią właściwie wykonywać ćwiczenia relaksacyjne i rozluźniające, które niwelują nadmierne natężenie mięśni, szczególnie mięśni aparatu mowy;
-
Dokonują analizy i syntezy słuchowo – wzrokowej wyrazu, prawidłowo sylabizują i głosują ;
-
Znają i potrafią ułożyć narządy aparatu mowy (język, wargi, usta, żuchwę) do realizacji poszczególnych głosek;
-
Wykonują prawidłowo ćwiczenia usprawniające narządy aparatu mowy do realizacji ćwiczonych dźwięków i głosek;
-
Potrafią samodzielnie układać krótkie opowiadania, przez co rozwijają umiejętność językową i wzbogacają własny słownik;
-
Chętnie podejmują dialog z logopedą, opowiadają treść ilustracji i obrazków, dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem, podejmują swobodną rozmowę;
-
Przełamują niechęć i niepewność w komunikacji werbalnej z innymi dziećmi
i dorosłymi.