Szkoła Podstawowa im. Władysława Broniewskiego we Włodowicach z Filią w Zdowie

  • Kartka z kalendarza

Regulamin Rekrutacji

REGULAMIN REKRUTACJI do działań w ramach mobilności ponadnarodowej (wyjazdu zagranicznego) w przedsięwzięciu pn. „Polsko – Czeska Akademia kompetencji kluczowych” realizowanego w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów” finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego

 

 

  • 1. Przepisy ogólne
  1. Projekt pt. „Polsko – Czeska Akademia kompetencji kluczowych” jest realizowany przez Szkołę Podstawową im. Władysława Broniewskiego we Włodowicach w filią w Zdowie, zwaną dalej organizacją wysyłającą.
  2. Partnerem projektu (zwanym dalej organizacją przyjmującą) jest Dana i Emil Zátopková Szkoła Podstawowa mająca swoją siedzibę w Tyńcu (Czechy).
  3. Projekt jest finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów” realizowanego przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji.
  4. Projekt jest realizowany na podstawie umowy nr 2021-1-PMU-4334 zawartej pomiędzy Gminą Włodowice / Szkołą Podstawową im. Władysława Broniewskiego we Włodowicach w filią w Zdowie a Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji.
  5. Projekt jest realizowany w terminie 01.06.2022 – 30.11.2022.
  6. Głównym celem projektu jest rozwój kompetencji kluczowych 20 uczniów Szkoły Podstawowej im. Władysława Broniewskiego we Włodowicach w zakresie kompetencji kluczowych: rozumienia i tworzenia informacji, wielojęzyczności i ekspresji kulturowej, umiejętności cyfrowych i interpersonalnych.
  7. Cele szczegółowe projektu w odniesieniu do uczniów:
    1. wzrost kompetencji społecznych uczestników mobilności,
    2. wzrost kompetencji językowych uczestników projektu,
    3. wzrost wiedzy na temat kultury i tradycji sportu w Czechach,
    4. wzrost motywacji do podejmowania działań edukacyjnych,
    5. poznanie nowych technik zdobywania wiedzy,
    6. rozwój kompetencji interpersonalnych uczniów,
    7. rozwój przedsiębiorczości, kreatywności i samodzielności wśród uczestników,
    8. rozwój wiedzy z zakresu nauk przyrodniczych.
  8. Uczniowie wyjadą na 12-dniową mobilność do Tyńca w Czechach (plus 2 dni podróży), gdzie będą wspólnie z czeskimi uczniami rozwijać kompetencje kluczowe w ramach wspólnie realizowanego programu. Każdego dnia razem z rówieśnikami ze szkoły przyjmującej będą realizować program mobilności i wspólnie brać udział w zajęciach formalnych i pozaformalnych. Zajęcia merytoryczne realizowane w ramach projektu będą odbywały się w dni robocze od poniedziałku do piątku w wymiarze 6-8 godzin. Tematyka programu obejmuje promocję zdrowego stylu życia i aktywności fizycznej oraz ukazuje uczniom korelację pomiędzy różnymi dziedzinami nauki a sportem, praktycznych zastosowań praw fizyki, chemii i biologii w odniesieniu do ruchu ciała. W ramach projektu przewidziano jedną mobilność dla 20 uczniów wraz z 2 opiekunami.
  9. Udział w projekcie jest bezpłatny, wszystkie koszty związane z mobilnością, a także działania przygotowawcze są pokrywane przez Szkołę z dofinansowania z Europejskiego Funduszu Społecznego.
  10. Regulamin rekrutacji do projektu określa w szczególności:
    1. grupę docelową,
    2. kryteria kwalifikacyjne i zasady rekrutacji,
    3. wymagane dokumenty,
    4. prawa i obowiązki uczestników,
    5. zasady rezygnacji z projektu.
  11. Ogólny nadzór nad realizacją projektu oraz przeprowadzenie rekrutacji należą do kompetencji organizacji wysyłającej i będą prowadzone przez koordynatora.
  12. Biuro projektu mieści się w Szkole Podstawowej im. Władysława Broniewskiego we Włodowicach z Filią w Zdowie.
  13. Informacje na temat projektu zamieszczane są na stronie: http://spwlodowice.szkolnastrona.pl/

 

  • 2. Grupa docelowa
  1. Uczestnikami projektu będzie 20 uczniów klas VII i VIII Szkoły Podstawowej im. Władysława Broniewskiego we Włodowicach z Filią w Zdowie.
  2. Uczestnikom towarzyszyło będzie 2 opiekunów z Polski (osoby towarzyszące młodzieży – nauczyciele).

 

 

  • 3. Kryteria kwalifikacyjne i zasady rekrutacji
  1. Warunki ogólne
  2. Rekrutację do projektu ogłasza i jej termin ustala organizacja wysyłająca. Termin zostanie ogłoszony w ogłoszeniu o rekrutacji.
  3. Rekrutacja trwa 14 dni kalendarzowych.
  4. Rekrutację przeprowadza komisja powołana przez dyrektora szkoły. W skład komisji wchodzą:
    1. dyrektor szkoły,
    2. koordynator projektu,
    3. nauczyciel np. języka angielskiego lub wychowawca uczniów/uczennic.
  5. Organizacja wysyłającą ogłasza rekrutację poprzez zamieszczenie ogłoszenia na tablicy informacyjnej w szkole oraz na stronie internetowej szkoły. Dodatkowo wychowawcy klas przekażą uczniom i uczennicom informację o możliwości wzięcia udziału w projekcie.
  6. Wszyscy uczestnicy mają równe prawo dostępu do informacji.
  7. Rekrutacja do projektu będzie odbywać się z uwzględnieniem zasady równości szans i niedyskryminacji oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn.
  8. Zgłoszenia do projektu dokonuje uczeń/uczennica/opiekun młodzieży na podstawie Karty Zgłoszenia Ucznia/Opiekuna do Mobilności stanowiącego załącznik 1 do niniejszego regulaminu. Uczniowie niepełnoletni wypełniają formularz wraz z rodzicami/opiekunami prawnymi.
  9. Ocena zostanie dokonana przez organizację wysyłającą na podstawie niżej opisanych kryteriów i zamieszczona na Protokole z rekrutacji, stanowiącym załącznik 2 do niniejszego regulaminu, w terminie ogłoszonym przez organizację wysyłającą.

 

  1. Kryterium rekrutacyjne podstawowe
  2. Rekrutacja uczniów/uczennic: Posiadanie statusu ucznia/uczennicy Szkoły Podstawowej im. Władysława Broniewskiego we Włodowicach, filia w Zdowie, klasy VII lub VIII – ocena: spełnia/ nie spełnia na podstawie Karty Zgłoszenia Ucznia do Mobilności.
  3. Rekrutacja opiekunów: Posiadanie statusu nauczyciela w Szkole Podstawowej im. Władysława Broniewskiego we Włodowicach – w przypadku opiekunów uczniów.
  4. Osoby z oceną „spełnia” przejdą do dalszego etapu rekrutacji opisanego w pkt. III. Niespełnienie kryterium podstawowego powoduje automatyczne odrzucenie ucznia/uczennicy/opiekuna /opiekunki ze względów formalnych.

III. Kryteria rekrutacyjne szczegółowe – uczeń/uczennica:

  1. Średnia z ocen uzyskana na koniec pierwszego semestru roku szkolnego 2021/2022. Nadawane będą punkty w skali od 0 do 5, wg klucza średnia:
  • powyżej 5,0 – 5 pkt.,
  • od 4,6 do 5,0 – 4 pkt.,
  • od 4,0 do 4,5 – 3 pkt.,
  • od 3,6 do 3,9 – 2 pkt.,
  • od 3,0 do 3,5 – 1 pkt.,
  • poniżej 2,9 – 0 pkt.
  1. Ocena z języka angielskiego uzyskana na koniec pierwszego semestru roku szkolnego 2021/2022. Nadawane będą punkty w skali od 0 do 5, wg klucza ocena:
  • celujący – 5 pkt.,
  • bardzo dobry – 4 pkt.,
  • dobry – 3 pkt.,
  • dostateczny – 2 pkt.,
  • dopuszczający – 1 pkt,
  • niedostateczny – 0 pkt.
  1. Ocena z zachowania uzyskana na koniec pierwszego semestru roku szkolnego 2021/2022. Nadawane będą punkty w skali od 0 do 5, wg klucza:
  • wzorowe – 5 pkt.,
  • bardzo dobre - 4 pkt.,
  • dobre - 3 pkt.,
  • poprawne – 2 pkt.,
  • nieodpowiednie – 1 pkt.,
  • naganne – 0 pkt.

 

  1. Procedura rekrutacji – uczeń/uczennica:
  2. Punkty uzyskane z powyżej wymienionych kryteriów szczegółowych zostaną do siebie dodane, suma będzie stanowiła o wyniku. Uczniowie z największą ilością punktów zostaną zakwalifikowani do projektu.
  3. Z rekrutacji zostanie sporządzona lista główna i rezerwowa. Obie listy zostaną umieszczone na tablicy ogłoszeń umieszczonej w widocznym miejscu w budynku szkoły i na stronie internetowej szkoły.
  4. O kolejności na liście decyduje suma uzyskanych punktów. W przypadku uzyskania takiej samej ilości punktów o kolejności na liście decydują punkty ze średniej z ocen, następnie ocena z języka angielskiego.
  5. W przypadku zdarzenia losowego lub niezdyscyplinowanego zachowania się przed wyjazdem (np. nieusprawiedliwiona nieobecność na zajęciach z przygotowania kulturowo-językowo-pedagogicznego) przez ucznia umieszczonego na liście głównej, zostanie on wykluczony z wyjazdu na mobilność, a prawo do tego wyjazdu uzyska osoba z listy rezerwowej z zachowaniem ustalonej na niej kolejności.
  6. W przypadku zbyt małej liczby uczestników rekrutacja zostanie powtórzona.
  7. Każdy kandydat ma prawo odwołać się w ciągu 3 dni od decyzji Komisji rekrutacyjnej. Komisja rekrutacyjna ma obowiązek rozpatrzenia każdego odwołania w ciągu 2 dni i w przypadku decyzji pozytywnej – zmiany wyników rekrutacji.
  8. Ocena uczestników zostanie umieszczona w protokole rekrutacyjnym, będzie dostępna do wglądu dla każdej ze stron.

 

  1. Kryteria rekrutacyjne szczegółowe – opiekun:
  2. Wyrażenie zgody na wyjazd (0-1 pkt.)
  3. Spełnienie minimum jednego z warunków (0-3 pkt.):
  4. znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym,
  5. znajomość języka urzędowego kraju mobilności w stopniu komunikatywnym,
  6. przygotowanie pedagogiczne do sprawowania wyznaczonych obowiązków.
  7. Brak wyrażenia zgody na wyjazd czy też niespełnienie minimum jednego z warunków dot. znajomości języka czy braku przygotowania pedagogicznego skutkuje odrzuceniem kandydata Wyrażenie zgody na wyjazd z procesu rekrutacji.
  8. Podczas wyjazdu uczniom i uczennicom będą towarzyszyć dwoje opiekunów: koordynator, wybrany nauczyciel języka angielskiego lub wychowawca uczniów, biorących udział w mobilności.
  9. Ostateczne wskazanie nauczycieli uczestniczących w mobilności zostanie dokonane po zakończonym procesie rekrutacji uczniów.
  10. Nabory dodatkowe
  11. W przypadku niepowodzenia rekrutacji z powodu zbyt małej ilości zgłoszeń, wycofania się uczestników lub innych zaistniałych okoliczności organizacja wysyłającą ma prawo na każdym etapie rekrutacji do ogłoszenia dodatkowego/ dodatkowych naborów uczestników.
  12. W przypadku ogłoszenia dodatkowego naboru/ naborów pierwszeństwo udziału w projekcie mają kandydaci, którzy zostali już zakwalifikowani do projektu w naborze pierwszym.

 

  • 4. Wymagane dokumenty
  1. Na etapie rekrutacji:
    1. Karta Zgłoszenia Ucznia/ Opiekuna do Mobilności.
  2. Po zakwalifikowaniu do projektu:
    1. Zasady uczestnictwa ucznia w mobilności ponadnarodowej (wyjeździe zagranicznym) i działaniach realizowanych w ramach przedsięwzięcia,
    2. Umowa pomiędzy organizacją wysyłającą a opiekunem (przedstawicielem kadry pedagogicznej),
    3. Oświadczenie uczestnika przedsięwzięcia.
  3. Po zakończeniu udziału w projekcie uczestnik/uczestniczka/opiekuna/opiekunka otrzyma certyfikat uczestnictwa w przedsięwzięciu.

 

  • 5. Prawa i obowiązki uczestników projektu

Każdy uczestnik/uczestniczka projektu zobowiązany jest do:

  1. Udziału w zajęciach przygotowawczych z zakresu:
  • języka obcego,
  • pedagogicznego,
  •  
  1. Uczestnictwa we wszystkich spotkaniach informacyjnych w czasie trwania projektu zarówno przed wyjazdem, w czasie pobytu w Czechach, jak i po powrocie.
  2. Przygotowania i złożenia wymaganego raportu indywidualnego, wypełniania ankiet ewaluacyjnych.
  3. Gromadzenia podczas pobytu w Czechach materiałów do opracowania narzędzi promocyjnych upowszechniających rezultaty projektu, uczestniczenia w spotkaniach promocyjnych upowszechniających rezultaty projektu.
  4. Współpracy z nauczycielami zaangażowanymi w realizację projektu w szkole oraz podczas pobytu w Czechach przestrzegania poleceń opiekuna wyjeżdżającego z uczestnikami/ uczestniczkami.
  5. Odbycia mobilności zgodnie z programem, uczestnictwa w realizacji programu kulturowego zagwarantowanego w czasie pobytu w Czechach.
  6. Bezwzględnego przestrzegania przepisów dotyczących bezpieczeństwa podczas podróży, odbywania mobilności, udziału w programie kulturowym, przebywania na terenie miejsca zakwaterowania i podczas spędzania czasu wolnego.
  7. Bezwzględnego przestrzegania zakazu spożywania alkoholu, palenia tytoniu, zażywania narkotyków i innych środków odurzających w czasie trwania mobilności. W przypadku stwierdzenia naruszenia przedmiotowych zakazów uczestnik/uczestniczka zostanie bezwzględnie usunięty z udziału w projekcie i obciążony wszystkimi kosztami poniesionymi na organizację jego/jej wyjazdu.
  8. Posiadania ważnych dokumentów uprawniających do pobytu za granicą, tj. ważny dowód osobisty lub paszport, dokumentów upoważniających do korzystania z bezpłatnej opieki medycznej tj. Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego.

 

  • 6. Zasady rezygnacji z uczestnictwa w projekcie
  1. Organizacja wysyłająca zastrzega sobie możliwość wykluczenia uczestnika/uczestniczki z projektu w przypadku naruszenia niniejszego Regulaminu, zasad współżycia społecznego lub rezygnacji z nauki w szkole.
  2. Uczestnik ma prawo do rezygnacji w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku gdy:
  3. Rezygnacja została zgłoszona na piśmie do Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Władysława Broniewskiego we Włodowicach w terminie do 3 dni po zakończeniu procesu rekrutacyjnego bez podania przyczyny.
  4. Rezygnacja w trakcie trwania zajęć przygotowawczych do mobilności jest możliwa w przypadku ważnych powodów osobistych lub zdrowotnych, działania siły wyższej, w terminie do 5 dni od zaistnienia przyczyny powodującej konieczność rezygnacji. Przyczyna rezygnacji nie może być znana przez uczestnika/uczestniczkę w momencie rozpoczęcia udziału w projekcie. Rezygnacja musi być złożona na piśmie, do którego należy dołączyć zaświadczenie do stosownej sytuacji (np. zwolnienie lekarskie).

W przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego.

  1. W przypadku rezygnacji Uczestnika z udziału w zadaniach projektowych lub skreślenia z listy, Uczestnik zobowiązany jest do zwrotu otrzymanych materiałów dydaktycznych i szkoleniowych, najpóźniej w chwili złożenia pisemnej rezygnacji.
  2. W przypadku rezygnacji z udziału w projekcie w czasie pobytu za zagranicą uczestnik/ uczestniczka zobowiązana jest do samodzielnej organizacji powrotu do kraju i na własny koszt.
  3. W przypadku rezygnacji z udziału w projekcie z przyczyn nieuzasadnionych uczestnik/ uczestniczka może zostać obciążona kosztami poniesionymi na organizację jego/jej udziału w projekcie.

 

  • 7.Postanowienia końcowe
  1. Organizacja wysyłająca zastrzega sobie prawo zmiany lub aneksowania niniejszego Regulaminu.
  2. Regulamin obowiązuje od dnia ogłoszenia.
  3. Regulamin jest dostępny na stronie internetowej: http://spwlodowice.szkolnastrona.pl/

 

Włodowice, dnia 09.06.2022 r.